17.01.2018

Planowane inwestycje kolejowe

Nowe przystanki kolejowe i przejazdy bezkolizyjne były głównymi tematami rozmów senator Koc oraz posła Milewskiego z władzami PKP PLK w zakresie inwestycji spółki w powiecie mińskim.

Budowa nowego dworca w Mińsku Mazowieckim, który ma stać się centrum komunikacyjno-handlowym to nie jedyne plany państwowego przewoźnika. Strategiczna spółka Grupy PKP, czyli zarządca narodowej sieci linii kolejowych - PKP PLK prowadzi modernizacje i inwestycje  bezpośrednio przyczyniające się do zwiększenia komfortu jazdy dla pasażerów, polepszenia bezpieczeństwa ruchu pociągów oraz skrócenia czasu podróży.

Senator Maria Koc oraz miński poseł Daniel Milewski, w nawiązaniu do prowadzonych już wcześniej rozmów z wiceprezesem Antonim Jasińskim odpowiedzialnym za infrastrukturę kolejową, zawnioskowali do Zarządu PKP PLK o uzupełnienie linii nr 2, której częścią jest odcinek Mińsk Mazowiecki – Warszawa przystankami kolejowymi w miejscowościach Stojadła (gmina Mińsk Mazowiecki) oraz Józefin (gmina Halinów). – Realizacja przystanku w Stojadłach pozwoli odciążyć miński dworzec kolejowy. Szczególnie w kontekście wprowadzonej w mieście strefy płatnego parkowania, będzie atrakcyjną alternatywą dla mieszkańców okolicznych gmin, głównie gminy Mińsk Mazowiecki, którzy nie chcą płacić za zostawianie samochodu w okolicach dworca na minimum 10 godzin dziennie – mówi inicjatorka budowy przystanku w Stojadłach i przewodnicząca rady mińskiej gminy Jolanta Bąk. Jak udało się już ustalić, dodatkowe przystanki nie wpłyną na czas przejazdu pomiędzy Mińskiem Mazowieckim a Warszawą. Pozwolą jednak na zmniejszenie obłożenia miejsc parkingowych przy dziś istniejących przystankach, a tym samym podniosą ogólny komfort korzystania z kolei.

- Coraz bliżej jest też budowa przejazdu bezkolizyjnego w ciągu ulicy Siennickiej w Mińsku Mazowieckim. Starania samorządowców i rozmowy, w których uczestniczyliśmy już w ubiegłym roku poskutkowały wystąpieniem przez PKP PLK do samorządu województwa z wolą realizacji tej inwestycji – podkreśla mińska senator Maria Koc oraz dodaje, że władze spółki są również w dialogu w sprawie budowy w najbliższym czasie bezkolizyjnego przejazdu na Anielinie. – Po naszych rozmowach z członkami zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe, panem prezesem Ireneuszem Merchlem oraz odpowiedzialnym za realizację inwestycji Arnoldem Breschem możemy powiedzieć, że przejazd bezkolizyjny w ciągu ulicy Siennickiej znalazł się w grupie najbardziej priorytetowych inwestycji  – zaznacza poseł Milewski dodając, że teraz kluczowe będzie zaangażowanie samorządu wojewódzkiego.

- Podczas roboczych spotkań z przedstawicielami PKP PLK analizowania była również możliwość budowy przejazdu bezkolizyjnego w Halinowie i Józefinie oraz budowy trzeciego toru kolejowego do Mińska Mazowieckiego – zdradza burmistrz Halinowa Adam Ciszkowski. Jak dodaje poseł Daniel Milewski już w kolejnej perspektywie, realizowanej przez Polskie Linie Kolejowe po 2020 roku, możliwe będzie uzupełnienie obecnej infrastruktury o kolejne (trzecią, a najprawdopodobniej również czwartą) linie. - Pozwoli to rozdzielić ruch dalekobieżny i towarowy od lokalnego, z którego korzystają mieszkańcy powiatu mińskiego dojeżdżający do Warszawy. Pozwoli to zwiększyć ilość pociągów, które jeżdżą z Mińska bezpośrednio do stolicy, a także zminimalizuje czas potencjalnych opóźnień wynikających z nakładania się rozkładów ruchu dalekobieżnego i lokalnego. Będzie po prostu sprawniej, wygodniej i szybciej – podsumowuje poseł Milewski. 

Biuro: 05-300 Mińsk Mazowiecki, ul. Konstytucji 3 Maja 2a lok.12
tel. 504 838 222
e-mail: biuro@danielmilewski.pl